افسری
سخنگوی وزارت خارجه قطر اعلام کرد که گروههای فنی کار بر روی جزییات مربوط به توافق میان ایالات متحده و ایران را آغاز کردهاند.
ماجد الانصاری در گفتگو با پایگاه خبری العربیه روز چهارشنبه ۳ سرطان/تیر اظهار داشت که امنیت تنگه هرمز و ثبات عرضه انرژی مسولیتی مشترک است و بر اهمیت حفظ امنیت کشتیرانی در منطقه تاکید کرد.
سخنگوی وزارت خارجه قطر گفت که هماهنگی میان کشورهای عضو شورای همکاری خلیج همچنان ادامه دارد و تاکید کرد که گفتگوی منطقهای باید بر پایه اصول حسن همجواری استوار شود.
این اظهارات الانصاری پس از آن مطرح شد که ایران و آمریکا در سوییس و با حضور میانجیهای قطری و پاکستانی مذاکراتی طولانی برگزار کردند.
گزارشها حاکی از آن بود که فضای مذاکراتی که تنها چند روز پس از امضای یادداشت تفاهم میان دو طرف انجام شد مثبت بوده است.













