عبور ۲۰ میلیون بشکه نفت از تنگه هرمز

عبور ۲۰ میلیون بشکه نفت از تنگه هرمز

محمد نوید دانشپور

کریس رایت، وزیر نیروی امریکا روز چهارشنبه ۳ سرطان/تیر، اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته حدود ۲۰ میلیون بشکه نفت از تنگه هرمز عبور کرده است.

او گفت جریان انتقال نفت از تنگه هرمز بدون وقفه ادامه دارد. موضوع که نگرانی‌ها در مورد اختلال در صادرات نفت این گذرگاه راهبردی را کاهش داده است.

همزمان با کاهش نگرانی‌ها درباره عرضه جهانی نیرو، قیمت نفت در بازارهای جهانی افت کرد و بهای هر بشکه نفت به کمتر از ۷۰ دلار رسید.

تنگه هرمز یکی از مهم‌ترین مسیرهای انتقال نفت جهان به شمار می‌رود و بخش قابل توجهی از صادرات نفت آسیای‌غربی از این آبراه عبور می‌کند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://khorasantimes.com/?p=32151

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.