افسری
کشتی گالاپاگوس مربوط به شرکت کشتیرانی فرانسوی از مسیری که سپاه پاسداران بهعنوان مسیر امن تعیین کرده بود، از تنگه هرمز گذشت.
این کشتی بر پایهی گزارشهای مارینترافیک روز شنبه ۶ سرطان/تیر از نزدیکی دوبی در امارات متحده عربی حرکت کرده و از تنگه هرمز گذشت.
شرکت کشتیرانی سیامای سیجیام فرانسوی اعلام کرد که هنوز ۱۰ کشتی دیگر در خلیج پارس دارد.
فیلیپ تابارو وزیر حملونقل فرانسه با استقبال از عبور کشتی شرکت فرانسوی امروز در حساب کاربری ایکس نوشت که این کشتی با پرچم فرانسه حرکت میکند و چندین ملوان فرانسوی در آن حضور دارند.
همزمان عمان از یک مسیر امن دیگر از نزدیکی سواحل این کشور خبر داد که با واکنش سپاه پاسداران ایران روبهرو شد، سپاه در اعلامیهای گفت که تنها مسیر امن مسیری است که توسط نیروی دریایی ایران مشخص و با کشتیهای متخلف برخورد صورت میگیرد.













