بازسازی زرادخانه آمریکا پس از جنگ با ایران ممکن است سال‌ها زمان ببرد

بازسازی زرادخانه آمریکا پس از جنگ با ایران ممکن است سال‌ها زمان ببرد

✍️افسری

جنگ میان آمریکا و ایران پیامد قابل توجهی بر توان تسلیحاتی ایالات متحده بر جای گذاشته است.

ارتش امریکا در جریان درگیری نظامی در برابر ایران بخش بزرگی از ذخایر مهمات پیشرفته خود را مصرف کرده و اکنون با چالش دشوار بازسازی زرادخانه روبه‌رو است.

روزنامه نیویورک تایمز گزارش داده است که ارتش آمریکا در این جنگ حدود یک‌هزار و ۱۰۰ موشک کروز دوربرد، بیش از یک‌هزار موشک تاماهاوک، بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ موشک رهگیر پاتریوت و بیش از یک‌هزار موشک دقیق دیگر را به کار گرفته است.

برد کوپر فرمانده فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) اعلام کرده که نیروهای آمریکایی نزدیک به ۱۴ هزار تسلیحات تهاجمی مصرف کرده‌اند.

مقام‌های صنایع دفاعی آمریکا میگویند ظرفیت تولید کنونی پاسخگوی نیازهای ارتش نیست و به سرمایه‌گذاری و زمان نیاز دارد.

بر اساس گزارش‌ رسانه‌های امریکایی، با وجود تلاش دونالد ترامپ برای تسریع روند تولید و بازسازی کامل ذخایر تسلیحاتی ممکن است سال‌ها زمان در برگیرد.

با این حال امریکا از شرکت‌های تسلیحاتی در امریکا خواسته است که بر تولید تجهیزات نظامی تمرکز بیشتر داشته باشند.

هم‌زمان ریاست جمهوری امریکا از مجلس این کشور درخواست بودجه ۷۰ میلیارد دلاری برای جبران هزینه‌های جنگ و افزایش تولید تسلیحات کرده است که به مخالفت شماری از نمایندگان روبه‌رو شده است.

کارشناسان نظامی امریکا هشدار می‌دهند که چالش اصلی واشنگتن تنها تامین بودجه نیست، افزایش ظرفیت تولید تسلیحات و تجهیزات نظامی از مهم‌ترین موارد تاثیر گزار در آینده امنیتی آمریکا به شمار میرود.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://khorasantimes.com/?p=32328

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.