پاییز احمدی
نصیر احمد فایق نماینده دایمی خراسانافغانستان در سازمان ملل متحد با نشر پیامی در صفحهای «ایکس» خود نگاشته که میلیونها شهروند خراسانافغانستان تحت حاکمیت گروه ط-البان از حقوقی اساسی که منشور سازمان ملل تصویب کرده، آنان محروم اند.
نصیراحمد فایق دیروز جمعه ۶ سرطان/خرداد، نگاشته که نزدیک به ۸۰ سال از منشور ملل متحد پیرامون حقوق اساسی شهروندان میگذرد. ولی آنها هنوزهم از دسترسی به آن محروم اند.
وی افزوده که شهروندان خراسانافغانستان تحت سلطه گروه ط-البان حقوق اساسی شان بهگونه هدفمند نقض شده و آنان ناگذیر به سکوت اجباری رو آوردهاند.
گفتنیست که زیر اداره گروه ط-البان دختران و زنان کشور از حق آموزش و کار محروم شدند و جوانان آن امید خود نسبت به آینده را از دست دادهاند.













