سیحون کوهسار
منابع از استان بادغیس میگویند که دختری ۱۷ ساله به نام «بیبی صدیقه» به دلیل بدهی مالی خانوادهاش در کودکی به عقد مردی بانفوذ درآمده بود و اکنون پس از رد ازدواج اجباری، در زندان گروه ط-البان به سر میبرد.
بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط یک فعال رسانهای در شبکههای اجتماعی، این رویداد به پنج سال پیش بازمیگردد؛ زمانی که بیبی صدیقه ساکن شهرستان بالامرغاب، در سن ۱۲ سالگی به عنوان ضمانت بدهی پدرش به خانه فردی به نام «خدای نظر» منتقل شد.
اگرچه او حدود شش ماه بعد با میانجیگری بزرگان محل از آن خانه خارج شد، اما پروندهاش برای رسیدگی به محاکم گروه ط-البان ارجاع داده شد.
منبع مطلع افزوده است که دادگاههای گروه ط-البان به این دختر جوان دو گزینه پیش روی او گذاشتند: پذیرش ازدواج با این مرد یا ماندن در زندان.
بیبی صدیقه با رد ازدواج اجباری، تحمل حبس را انتخاب کرده است.
خانواده این دختر برای پیگیری پرونده، شکایت خود را تا دفتر رهبری گروه ط-البان در قندهار رساندهاند.
با این حال، گزارش شده است که دادگاه تمیز گروه ط-البان در قندهار در سال ۱۴۰۳ رای را به سود طرف مقابل صادر و دستور بازداشت این دختر را به صورت شفاهی اعلام کرده است.
در همین حال، منابع محلی اشاره کردهاند که وکیل مدافع این دختر، فردی به نام «ارباب حامد»، حدود دو سال پیش در شهر هرات در یک حمله مسلحانه کشته شد، هرچند تاکنون ارتباط این قتل با این پرونده به طور رسمی تأیید نشده است.
این در حالیاست که گروه طالبان پیش از این نيز دهها دختر را مجبور به ازدواج با افراد کهنسال کردهبود.













