مریم تاجیک
جنبش زنان معترض شمال امروز، ۶ سرطان/تیر با ابراز نگرانی عمیق، دعوت و میزبانی از نمایندگان گروه ط-البان در بروکسل را اقدامی نگرانکننده و مغایر با ارزشهای حقوق بشر، عدالت و کرامت انسانی میداند.
این جنبش گفتهاست که هرگونه تعامل با گروه ط-البان، بدون شرط روشن در زمینه رعایت حقوق بشر، آزادیهای اساسی و حقوق زنان، میتواند به مشروعیتبخشی به رژیمی بینجامد که مسوول گستردهترین نقض حقوق زنان، دختران و شهروندان خراسانافغانستان است.
این جنبش تاکید کردند که صلح پایدار و ثبات واقعی در خراسانافغانستان، بدون تامین حقوق بشر، عدالت، آزادی و مشارکت برابر زنان، هرگز امکانپذیر نخواهد بود.
جنبش زنان معترض شمال از اتحادیه اروپا، دولت بلژیک، سازمان ملل متحد و تمامی نهادهای مدافع حقوق بشر خواستار
حقوق و امنیت زنان و مردم خراسانافغانستان را در اولویت هرگونه تعامل با گروه ط-البان قرار داده و از هر اقدامی که موجب مشروعیتبخشی به طالبان شود، خودداری کنند.













