افسری
سپاه پاسداران ایران اعلام کرد که در واکنش به حملات آمریکا به سواحل ایران، پایگاههای نظامی ارتش آمریکا را در منطقه هدف قرار داده است.
در بیانیه روابط عمومی سپاه که روز جمعه ۵ سرطان/تیر منتشر شده آمده است که آمریکا پس از حمله به یک کشتی تجاری در تنگه هرمز حملاتی هوایی به سواحل ایران انجام داده است.
سپاه پاسداران ایران امریکا را به نقض آتشبس متهم کرده و مدعی شد که در پاسخ به حملات امریکا به سواحل ایران مراکز نظامی ارتش آمریکا در منطقه را هدف قرار داده است.
بر اساس بیانیهای منتشر شده از سوی سپاه پاسداران ایران و بند پنجم تفاهمنامه اسلامآباد کنترل عبور و مرور در تنگه هرمز بر عهده ایران است.
سپاه هشدار داد که در صورت تکرار حملات آمریکا پاسخ ایران گستردهتر خواهد بود.













