محمد نوید دانشپور
فرماندهی مرکزی ارتش امریکا (سنتکام) اعلام کرد که نیروهای امریکایی در واکنش به حمله ایران به یک کشتی بازرگانی در تنگه هرمز، مواضعی را در داخل ایران هدف قرار دادهاند.
سنتکام روز جمعه ۵ سرطان/تیر، گفته است که در این حملات، انبارهای موشک و پهپاد و همچنین تاسیسات راداری ساحلی ایران بمباران شده است.
بر اساس این بیانیه، کشتی بازرگانی «اور لاولی» با پرچم سنگاپور، هنگام خروج از تنگه هرمز در امتداد سواحل عمان، با یک پهپاد انتحاری یکطرفه هدف حمله قرار گرفت.
سنتکام افزوده است که نیروهای امریکایی همچنان برای تامین امنیت عبور کشتیهای بازرگانی از تنگه هرمز در منطقه حضور دارند و برای اجرای کامل توافق با ایران در حالت آمادهباش باقی خواهند ماند.













