بی‌نتیجه ماندن مذاکره با جمعه‌خان پای ملا یعقوب را به بدخشان کشید

بی‌نتیجه ماندن مذاکره با جمعه‌خان پای ملا یعقوب را به بدخشان کشید

مریم تاجیک

در پی بی‌نتیجه ماندن مذاکرات کمیسیون ویژه گروه ط-البان با جمعه‌خان فاتح، فرمانده ناراضی این گروه، ملا یعقوب مجاهد، وزیر دفاع گروه ط-البان، صبح امروز پنج‌شنبه، ۴ سرطان/تیر با ده‌ها عراده خودرو نظامی به بدخشان سفر کرده‌است.

منابع محلی می‌گویند که ملا یعقوب مستقیما به شهرستان جرم رفته و گرچه مقامات گروه ط-البان هدف این سفر را «بررسی وضعیت امنیتی مرزهای واخان، اشکاشم و شغنان» اعلام کرده‌اند، اما احتمال می‌رود که او توانمندی‌های نظامی برای رویارویی با جمعه‌خان فاتح را ارزیابی کند.

به گفته منابع، شب گذشته قاری فصیح‌الدین فطرت، رییس ستاد ارتش گروه ط-البان، با چرخ‌بال به شهرستان نسی رفت و دو سمت «فرماندهی امنیه یا ریاست استخبارات» بدخشان را به جمعه‌خان فاتح پیشنهاد کرد، اما این پیشنهاد با رد فوری او مواجه شد.

جمعه‌خان فاتح به فطرت هشدار داده‌است که در صورت لشکرکشی گروه ط-البان برای حذف او، از خود دفاع خواهد کرد.

این در حالی است که هییت بلند مقام ویژه گروه ط-البان پیش‌تر ۱۵ روز به جمعه‌خان فاتح فرصت داده بود تا تصمیم نهایی خود را بگیرد، اما با پایان این مهلت و ادامه اختلافات، اکنون حضور مستقیم وزیر دفاع گروه ط-البان در بدخشان، نشان‌دهنده تشدید تنش و احتمال نظامی‌شدن اوضاع است.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://khorasantimes.com/?p=32209

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.