عراق خواستار افزایش سهمیه نفتی در اوپک شد

عراق خواستار افزایش سهمیه نفتی در اوپک شد

محمد نوید دانشپور

رسانه‌های بین‌المللی اعلام کرده اند که در صورت افزایش نیافتن قابل توجه سهمیه تولید و صادرات نفت این کشور در اوپک، بغداد ناگزیر خواهد شد تمامی گزینه‌های موجود را بررسی کند.

خبرگزاری رویترز به نقل از منابع دولتی عراق، روز پنج‌شنبه، ۴ سرطان/تیر گزارش داده است که مقام‌های این کشور در مقاطعی گزینه خروج از اوپک را نیز مورد بررسی قرار داده‌اند، اما در حال حاضر ترجیح بغداد ادامه عضویت و تلاش برای کسب سهمیه بیشتر است.

عراق که از اعضای بنیان‌گذار سازمان کشورهای صادرکننده نفت به شمار می‌رود، افزایش سهمیه صادراتی خود را برای مقابله با مشکلات اقتصادی و فشارهای مالی اخیر ضروری می‌داند.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که هرگونه احتمال خروج عراق از اوپک می‌تواند چالش تازه‌ای برای این سازمان به شمار رود و بر روند همکاری میان کشورهای صادرکننده نفت تاثیر بگذارد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://khorasantimes.com/?p=32205

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.