محمد نوید دانشپور
رسانههای بینالمللی اعلام کرده اند که در صورت افزایش نیافتن قابل توجه سهمیه تولید و صادرات نفت این کشور در اوپک، بغداد ناگزیر خواهد شد تمامی گزینههای موجود را بررسی کند.
خبرگزاری رویترز به نقل از منابع دولتی عراق، روز پنجشنبه، ۴ سرطان/تیر گزارش داده است که مقامهای این کشور در مقاطعی گزینه خروج از اوپک را نیز مورد بررسی قرار دادهاند، اما در حال حاضر ترجیح بغداد ادامه عضویت و تلاش برای کسب سهمیه بیشتر است.
عراق که از اعضای بنیانگذار سازمان کشورهای صادرکننده نفت به شمار میرود، افزایش سهمیه صادراتی خود را برای مقابله با مشکلات اقتصادی و فشارهای مالی اخیر ضروری میداند.
این اظهارات در حالی مطرح میشود که هرگونه احتمال خروج عراق از اوپک میتواند چالش تازهای برای این سازمان به شمار رود و بر روند همکاری میان کشورهای صادرکننده نفت تاثیر بگذارد.













