ماهرنگ بلوچ و صبغت‌الله شاه‌جی دو فعال مدنی بلوچ به حبس ابد محکوم شدند

ماهرنگ بلوچ و صبغت‌الله شاه‌جی دو فعال مدنی بلوچ به حبس ابد محکوم شدند

مریم تاجیک

ماهرنگ بلوچ، فعال مدنی و صبغت‌الله شاه‌جی طی محکمه‌ای از سوی حکومت بلوچستان به حبس ابد محکوم شده‌است.

ماهرنگ بلوچ از ماه مارچ ۲۰۲۵ در بازداشت به سر می‌برد، از منتقدان سرسخت ناپدیدشدن‌ها و موارد ادعایی نقض حقوق بشر در ایالت بلوچستان پاکستان بوده‌است؛ منطقه‌ای که جدایی‌طلبان قومی در آن طی دهه‌های گذشته شورش مسلحانه داشته‌اند.

براساس گزارش رویترز، وکیل ماهرنگ بلوچ گفته‌است که علیه این حکم درخواست تجدیدنظر ارایه خواهد کرد.

مقام‌های حکومت بلوچستان گفته‌اند حکمی که روز دوشنبه، ۱ سرطان/تیر صادر شد، پس از یک محاکمه عادلانه بوده و ثابت می‌کند که معترضان خشونت‌طلبی که مقام‌های دولتی را هدف قرار می‌دهند، می‌توانند به عنوان تروریست تحت پیگرد قرار گیرند.

سازمان عفو بین‌الملل روز سه‌شنبه، ۲ سرطان/تیر در واکنش به صدور حکم حبس ابد برای ماه‌رنگ بلوچ و صبغت‌الله شاه‌جی، دو فعال حقوق بشر بلوچ، از سوی محکمه مبارزه با تروریسم کویته، این حکم را نقض آشکار حق دست‌رسی به محاکم عادلانه خوانده و خواستار آزادی فوری آنان شده‌است.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://khorasantimes.com/?p=32137

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.