سیحون کوهسار
منابع محلی در استان هرات میگویند که یکی از دختران بازداشتشده در هرات، پس از آزادی از بازداشت گروه ط-البان دست به خودسوزی زدهاست.
منابع روز چهارشنبه ۳ سرطان/تیر، به خراسانتایمز گفتند که این دختر به دلیل رعایت نکردن حجاب مورد نظر گروه ط-البان بازداشت شده بود، پس از رهایی با فشارهای روحی شدید روبهرو شده و دست به خودسوزی زدهاست.
منابع افزودند که وی هماکنون در یکی از درمانگاههای استان هرات بستری است و وضعیت جسمانیاش هنوز بهطور کامل بهبود پیدا نکردهاست.
به گفته منابع، خانواده این قربانی به دلایل امنیتی از فاش کردن هویت او به رسانهها خودداری کردهاست.
گفتنیاست که گروه ط-البان در هفتههای گذشته دهها زن و دختر را در مناطق مختلف استان هرات به دلیل رعایت نکردن حجاب مورد نظر این گروه، بازداشت کردهاند که حتی این بازداشتها به خشم مردم محل مواجه شد.













