اعتراض در بوستون علیه سرکوب زنان توسط گروه ط-البان

اعتراض در بوستون علیه سرکوب زنان توسط گروه ط-البان

مریم تاجیک

شماری از مهاجران خراسان‌افغانستان مقیم بوستون امریکا روز سه‌شنبه، ۲ سرطان/تیر در یک گردهمایی اعتراضی، خواستار ایجاد یک سازوکار مستقل بین‌‌المللی برای مستندسازی «نقض حقوق‌ بشر، خشونت علیه زنان، جرایم مبتنی بر جنسیت، خشونت علیه اقلیت‌ها و سایر جنایات بین‌المللی» شده‌اند.

اشتراک کنندگان در این گردهمایی حمایت خود را از زنان معترض در هرات اعلام کردند و گفتند که بازداشت زنان به اتهام عدم رعایت حجاب موردنظر گروه ط-البان، بخشی از سیاست سرکوب، تبعیض و حذف زنان از جامعه است.

آن‌ها هم‌چنان خواهان به‌رسمیت‌شناسی آپارتاید جنسیتی در خراسان‌افغانستان از سوی جامعه‌ی بین‌المللی و سازمان ملل متحد شدند.

معترضان خواستار اقدام برای بازگشایی مکاتب، دانشگاه‌ها و رفع محدودیت‌ها بر کار زنان، خودداری از به‌رسمیت‌شناسی گروه ط-البان، حمایت از افراد در معرض خطر و اطمینان از توزیع عادلانه‌ی کمک‌های بشردوستانه و عدم دست‌رسی ط-البان به این کمک‌ها شده‌اند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://khorasantimes.com/?p=32073

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.