چاک شومر، سناتور دموکرات امریکا، در گفتوگو با ایراناینترنشنال روز چهارشنبه ۳ سرطان/تیر درباره موضوع ارسال پول به ایران گفت که دونالد ترامپ از سوی رهبران ایران «فریب خورده» و سیاستهای او باعث بدتر شدن وضعیت شده است.
شومر افزود تنگه هرمز اکنون بیش از گذشته تحت نفوذ ایران قرار گرفته است. او هشدار داد که این وضعیت میتواند بر امنیت مسیرهای انتقال نیرو و اقتصاد جهانی تاثیر بگذارد.
این سناتور دموکرات همچنین گفت هنوز مشخص نیست سرنوشت همه اورانیومهای غنیشده ایران چه شده است.
شومر در ادامه از عملکرد ترامپ در جنگ با ایران انتقاد کرد و گفت جهان اقدامات او را زیر نظر داشته و تا حدی آن را مورد تمسخر قرار داده است. او عملکرد رییسجمهور امریکا را ضعیف توصیف کرد.













