افسری
نخستوزیر اسراییل میگوید که برای پایان دادن به وابستگی به کمکهای نظامی خارجی نیاز است تا سرمایهگذاری گسترده برای تولید سلاح و تجهیزات نظامی انجام شود.
بنیامین نتانیاهو این سخنان را روز دوشنبه ۱ سرطان/تیر در چارچوب سیاست جدید دولت اسراییل برای کاهش وابستگی نظامی به آمریکا مطرح کردهاست.
بر اساس اعلامیه نتانیاهو اسراییل قصد دارد طی ده سال آینده حدود ۱۱۰ میلیارد دلار در صنایع دفاعی و تولید تسلیحات داخلی سرمایهگذاری کند.
نتانیاهو همچنین در مصاحبهای گفتهاست که خواهان کاهش تدریجی کمکهای نظامی آمریکا به اسراییل و رساندن آن به صفر در طی یک دهه آینده است.
نتانیاهو تاکید دارد که اسراییل باید از مرحله دریافت کمک عبور کرده و به یک شریک راهبردی در توسعه مشترک تسلیحات تبدیل شود.
این موضع در حالی مطرح میشود که در هفتههای اخیر میان دولت اسراییل و دولت دونالد ترامپ بر سر توافق آمریکا و ایران اختلافنظرهایی به وجود آمدهاست.













