مریم تاجیک
سازمان حمایت از رسانههای خراسانافغانستان با نگرانی از وضعیت رسانهها و خبرنگاران در خراسانافغانستان، گفتهاست که برخی رسانهها در کابل و کارکنان آنها با تهدیدهای امنیتی جدیدی مواجه شدهاند.
امسو امروز، ۲ سرطان/تیر با نشر بیانیهای در صفحه ایکس، از گروه ط-البان خواستهاست که از رسانهها و خبرنگاران بهعنوان ابزار در «منازعات منطقهای» استفاده نکنند.
امسو تاکید کردهاست که خبرنگاران نباید مجبور به تبلیغات به سود گروه ط-البان یا در برابر کشورهای همسایه شوند.
این سازمان از نهادهای بینالمللی و سازمانهای حامی رسانهها خواستهاست که تلاشها و حمایتهای خود را برای تضمین امنیت فزیکی و روانی خبرنگاران فعال در خراسانافغانستان افزایش دهند.













