آرزو پرنیان
سمیع مهدی، روزنامهنگار شناختهشده خراسانافغانستان و مدیر مسوول تلویزیون آمو، اعلام کرده است که پس از چهار سال فعالیت، از سمت خود در این رسانه کنارهگیری کرده و با همکارانش خداحافظی کرده است.
آقای مهدی در پیامی که روز دوشنبه، ۱ سرطان/تیر، در اکس منتشر کرد، نوشت که تلویزیون آمو چهار سال پیش و پس از سقوط خراسانافغانستان به دست گروه ط_البان، با هدف اطلاعرسانی آزاد، حمایت از ارزشهای دموکراسی و بازتاب صدای شهروندان تاسیس شد.
او از تلاش همکارانش در داخل و خارج کشور قدردانی کرد و گفت شماری از خبرنگاران آمو تنها به دلیل همکاری با این رسانه از سوی گروه ط_البان بازداشت و شکنجه شدهاند.
مهدی با اشاره به دستاوردها و چالشهای چهار سال گذشته، مسوولیت خطاهای احتمالی را نیز به عنوان مدیر مسوول پذیرفت و در پایان اعلام کرد که از این پس مدیر مسوول تلویزیون آمو نخواهد بود و مسیر کاری او و این رسانه از یکدیگر جدا میشود.
تلویزیون آمو از رسانههای پارسیزبان خراسانافغانستان است که پس از بازگشت گروه ط_البان به قدرت، فعالیت خود را از خارج از کشور آغاز کرد.













