فاتح: در برابر زورگو می‌جنگم

فاتح: در برابر زورگو می‌جنگم

سیحون کوهسار

با شدت‌یافتن گزارش‌ها از اختلافات درون‌گروهی گروه ط-البان در استان بدخشان، صفحه‌ای ایکس منتسب به «جمعه‌خان فاتح»، معاون استاندار گروه ط-البان در زابل و فرمانده نظامی این گروه در بدخشان، با انتشار پیامی گفته‌است: وطن بی‌صاحب نیست و در برابر زورگو می‌جنگم.

این اظهارات روز دوشنبه ۱ سرطان/تیر در حالی مطرح می‌شود که منابع از آغاز تحرکات نظامی برای بازداشت وی پس از اعلام «باغی» بودنش از سوی رهبر طالبان خبر می‌دهند.

در بخشی از متن منتشرشده در شبکه اجتماعی ایکس که به جمعه‌خان فاتح نسبت داده می‌شود، آمده‌است : « خراسان‌افغانستان کشور بی‌صاحب نیست که کسی بر مردم ما زورگویی کند. هر فرد متکبر و زورگو را به زانو درخواهیم آورد. مجاهدین آماده‌اند و اگر کسی بخواهد حقوق آنان و مردم را پایمال کند، با پاسخ قاطع روبه‌رو خواهد شد.»

انتشار این پیام، هم‌زمان با افزایش گمانه‌زنی‌ها درباره شکاف میان جمعه‌خان فاتح و رهبری مرکزی گروه ط-البان صورت می‌گیرد.

بر اساس گزارش‌های، هبت‌الله آخندزاده، رهبر گروه ط-البان، چندی پیش طی اظهاراتی، جمعه‌خان فاتح را «باغی» خوانده که متعاقب آن، نیروهای نظامی برای بازداشت وی در مناطقی از بدخشان به حرکت درآمده‌اند.

شایان ذکر است که صحت انتساب این حساب کاربری به جمعه‌خان فاتح و ارتباط مستقیم آن با وی، تا لحظه تنظیم این خبر از سوی منابع مستقل تأیید نشده است و گزارش‌ها درباره تحرکات نظامی نیز مبتنی بر اظهارات منابع محلی و تأییدنشده از سوی نهادهای رسمی است.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://khorasantimes.com/?p=31891

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.