ایران از پیش‌رفت مذاکرات با آمریکا خبر داد

ایران از پیش‌رفت مذاکرات با آمریکا خبر داد

محمد نوید دانشپور

اسماعیل بقایی، سخن‌گوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی روز دوشنبه ۱ سرطان/تیر اعلام کرد که مذاکرات سویس با «پیش‌رفت‌های خوبی» همراه بوده و گفت‌وگوهایی درباره پایان جنگ در جبهه‌های مختلف، فروش نفت ایران، آزادسازی دارایی‌های مسدودشده و عبور کشتی‌ها از تنگه هرمز انجام شده است.

به گفته او، در زمینه صدور مجوزهای لازم برای فروش نفت و آزادسازی دارایی‌های مسدودشده، پیش‌رفت حاصل شده و قرار است سازوکاری نیز برای موضوع تنگه هرمز تدوین شود.

بقایی هم‌چنین تایید کرد که هیات جمهوری اسلامی پس از انتشار آن‌چه «اظهارات تهدیدآمیز امریکا» خواند، از ادامه نشست چهارجانبه خودداری کرد و مذاکرات از طریق میانجی‌های قطری و پاکستانی ادامه یافت.

او افزود که تهران بر اجرای تعهدات طرف مقابل، به‌ویژه در زمینه آتش‌بس و تعهدات اقتصادی، تاکید دارد و گروه‌های فنی روز دوشنبه گفت‌وگوهای خود را برای بررسی جزییات اجرای تفاهم‌نامه ادامه خواهند داد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://khorasantimes.com/?p=31861

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.